ردپای فرمانده جنگجویان قفقاز روسیه در طرح ترور پوتین
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، شبكه اول تلویزیون دولتی روسیه اعلام كرد: سازمان های امنیتی روسیه و اوكراین اعضای گروهی از شبه نظامیان را شناسایی و دستگیر كرده اند كه برای ترور ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه برنامه ریزی می كردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه روسی، این گروه شبه نظامی در فهرست گروه های تحت تعقیب بین المللی قرار داشته و در شهر بندری و تفرجگاهی اودسای اوكراین شناسایی و كشف شده اند.

بنا بر این گزارش، گروه یاد شده برای ترور ولادیمیر پوتین پس از برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری روسیه در چهارم ماه مارس امسال مصادف با 14 اسفنده ماه جاری برنامه ریزی كرده بودند.

در همین حال پایگاه خبری 'لنتارو' اعلام كرد: یكی از دوبازداشت شده ابتدایی این گروه شبه نظامی ، افشا كرد كه آنان از امارات متحده عربی و از طریق تركیه به اوكراین پرواز و همه دستور العمل های لازم را برای انجام ماموریت خود از 'دوكو عمراوف' از فرماندهان تحت تعقیب جنگجویان منطقه قفقاز روسیه دریافت كرده بودند.

وی افزود: قرار بود حملاتی در مسكو انجام دهیم و در نهایت پوتین را ترور كنیم.

بر پایه این گزارش، فرد بازداشت شده همچنین اطلاعاتی درباره یك عضو دیگر این گروه افشا كرد كه به دستگیری وی در اوكراین منجر شد و او نیز به دلیل ترس از احتمال تحویل داده شدن به روسیه در حال حاضر با بازپرس های پرونده در حال همكاری است.

گزارش پایگاه خبری روسی حاكی است: اطلاعات در باره متهمان دستگیر شده اوایل فوریه امسال علنی شد، ولی جزییات و اهداف برنامه تروریستی آنان تاكنون اعلام نشده بود.

در همین حال'دمیتری پسكوف' سخنگوی پوتین امروز گزارش رسانه های خبری در این خصوص را تایید كرد و گفت: من این خبر را تایید می كنم ولی نمی توانم تحلیلی درباره آن ارایه دهم.

اروپام/518*1832*





:: برچسب‌ها: سیاتل , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: